Мъфини със спанак и сирене

Ако сте фенове на сладките мъфини и до сега сте се съмнявали, че солените ще ви харесат, препоръчвам ви да опитате тази рецепта, ще останете изненадани колко вкусни могат да бъдат!




250г замразен спанак
2ч.ч брашно
2ч.л бакпулвер
1/2ч.л хлябна сода
1/4ч.л сол
1/2ч.л смляно на прах индийско орехче
2/3ч.ч натрошено сирене Фета
1/2ч.ч настърган на ситно ренде Пармезан
2 яйца
1ч.ч +1с.л прясно мляко
1/4ч.ч(60г) масло, разтопено

Размразете спанака и го изтискайте с ръка за да се оцеди добре от водата, която е пуснал. (За до го оцедите добре, може да го сложите в цедка, и да притиснете с лъжица или ръка, докато се оцеди.)Мъфините може да приготвите и с пресен спанак, като го почистите,нарежете на по-ситно и задушите в малко мазнина.

В голяма купа пресейте брашното с бакпулвера, хлябната сода, солта и индийското орехче. Прибавете сиренето Фета и Пармезана, разбъркайте да се омешат с брашното и направете кладенче в получената смес.

В малка купа разбъркайте яйцата с прясното мляко,разтопеното масло и спанака. Объркайте всичко добре.




Получената смес изсипете наведнъж в кладенчето на сухата смес и объркайте с дървена лъжица или шпатула, докато се поеме цялата суха смес и не се вижда останало брашно. Много е важно да не се прекали с бъркането!

Получената смес разпределете в 12 стандартни формички за мъфини, покрити с хартиени кошнички.(Тъй като в сместа няма много мазнина, за да ви се отлепят по-лесно хартиените кошнички от мъфините, може да ги намажете леко с мазнина. За тези мъфини много подходяща е ако имате силиконова форма за мъфини, тогава не се налага да слагате хартиени кошнички, само леко намазвате с мазнина формата.)

Печете в прадварително загрята до 200С(400Ф) градуса фурна около 18-21 минути, или докато забита в центъра на мъфин клечка за зъби излезе чиста. Извадете формата от фурната, оставете за още 5 минути мъфините в нея и след това ги извъдете върху решетка.

Мъфините може да се сервират както топли, така и изстинали!


Comments

  1. Таня, чудни са. Обичам и сладки и солени, а спанака знаеш у нас е на почит :) особено замразен и почистен. Пък щом и сирене има.... няма начин да не се харесат :)

    ReplyDelete
  2. Какви симпатични зелени мъфинчета! А толкова обичам зелениите, че непременно ще ги пробвам!

    ReplyDelete
  3. До сега никога не съм си и представяла нещо подобно. Обикновено като чуя мъфини и се сещам веднага за стандартните с шоколад... но като гледам тук, тези снимки изглеждат просто чудесни. Определено мисля да опитам да си ги приготвя и ще кажа как се е получило. Тук изглеждат много апетитни. :)

    ReplyDelete
  4. И аз като Пепи съм фен на спанака и непременно ще ги пробвам, защото твоите рецепти никога не са ме разочаровали! Поздрави!

    ReplyDelete
  5. Благодаря ви, надявам се да ви харесат, толкова колкото и на мен!

    ReplyDelete
  6. Много вкусно ми звучат тези мъфини! Непременно ще се опитат Танита!Обожавам всякакви мъфини и сладки и солени !Благодаря, че сподели рецептата!
    Поздрави!

    ReplyDelete
  7. Snoshti napravih tezi muffins s malki promeni - slojih edna chasha pylnozyrnesto brashno, dobavih zelen luk, i vmesto indiysko orehche slojih chubriza. Mnogo hubavi stanaha. Idealna pylnozenna zakuska bez da sa mazni! Dadoh i na moeto bebe, koeto e na 10 mesetsa. Toi syshto gi odobri. Blagodarya za receptata.

    ReplyDelete
  8. Много се радвам, че сте харесали мъфините!
    Аз също си мислех следващия път да ги направя с пълнозърнесто брашно.

    ReplyDelete
  9. Записах си рецептата, но още не съм ги направила.
    Рецептата е залепена на хладилника, за да ме подсеща. Имам доста рецепти от тебе.
    Задължително ще ги направя, защото до сега съм правила само сладки варианти.

    ReplyDelete
  10. Страхотни са тези мъфини! Направих ги за гостите ми, те ги гледаха подозрително, но накрая всичките бяха изядени и всички много ги харесаха. Синът ми, който почти нищо не яде ги хапва също с удоволствие. Максимум до 2 дни трябва да изядени, инче вече не са толкова хубави, но при нас това се е случвало само веднъж, а съм ги правила вече поне 20 пъти! Благодаря за хубавата рецепта!

    ReplyDelete

Post a Comment