Печена тиква с яйца и мляко

или Тиква с крем карамел

Сезонът на тиквите. Първото нещо което ми се искаше да направя с тиква, беше печена тиква, залята с яйца и мляко, може би защото никога до сега не съм правила, а си спомням че съпруга ми много обичаше по това време на годината(когато още бяхме в България), да си поръчва този десерт в ресторанта, в който най-често обядваше. Купих тиквата още в събота вечер, но ме домързя да я направя веднага щом се прибрах. Неделя, мързелив хубав ден, аз от сутринта си повтарям, че ще пека тиква, но все си намирам нещо друго за правене и така не стигам до тиквата, може би защото никак не обичам да беля тиква. Даааа, ето защо никога до сега не съм правила този сладкиш, а все пека тиквата с кората, нарязана на големи парчета , полята с мед и орехи. Мина обяд, следобедна закуска, видя се ще е чак за вечеря, а както се мотам, може и до тогава да не успея, затова реших да си съкратя малко процедурата и вместо първо да пека парченцата тиква и после да ги заливам с яйцата и млякото и да допичам, реших да настържа тиквата(е не аз, аз и да стържа тиква не обичам, но пък кухненския робот е точно за това) и да я изпека заедно с млечната смес в малки купички. Вкусно, много вкусно, следващия път - двойна доза, може би само малко ще намяла захарта...




3ч.ч настъргана тиква
3 яйца
1/2ч.ч захар(1/3ч.ч, ако не обичате много сладко)
2ч.ч прясно мляко
1ч.л течна ванилия

Пригответе около 10-12 огнеопорни малки купички или чашки с вместимост 150-200мл.
Напълнете чашките до ¾ от височината с настърганата тиква.
Разбийте яйцата със захарта до твърд крем, прибавете млякото и ванилията и объркайте всичко до гладка смес.
Получената смес разлейте в чашките, върху настърганата тиква, така че да я покрие добре. С малка лъжичка, разбъркайте всяка чашка, така че млечно-яйчената смес да се рапредели и уплъти добре чашките, ако трябва добавете още.
Наредете чашките(купички) в голяма тава, налейте в тавата вода, така че да е до 1/3-1/2 от височината на чашките(купички).
Поставете тавата във фурната и печете около 45-50 минути при температура 175С(350Ф) градуса, докато сместа стегне и тиквата придобие кафеникаво-златист загар. Ако водата в тавата заври, прибавете веднага малко студена.
При сервиране може да полеете с карамелен сос.




Същата рецепта, но тиквата нарязана на малки кубчета.
Сложете продуктите в дълбока тавичка и печете около 1ч и 10 минути на 175С градуса.

За повече снимки, новини и идеи от мен, може да ме последвате в Инстаграм.

Comments

  1. Чак тук се усети специфичния аромат.. :-)

    Отново интересна рецепта, Танита и чудно вкусни снимки!

    Поздрав от мен :-)

    ReplyDelete
  2. Ами така де, няма само по Виенско да ухае така:)
    Благодаря ти Дими, че се отбиваш тук!

    ReplyDelete
  3. Много обичам тиква с яйца и мляко, но това предложение изглежда още по-примамливо!

    Поздрави :-)

    ReplyDelete
  4. Благодаря, Ирина! Надявам се да ти хареса!

    ReplyDelete
  5. Танита, много вкусна рецепта, в прекрасни съдчета!
    Така става и закачлива !
    Поздрави!

    ReplyDelete
  6. Познай като гугълнах за рецепта на тиква с мляко и яйца и къде попаднах. Почвам да я правя. Жалко, че нямам такива кют съдчета като твоите:-)) Ама съм сигурна, че и така ще я унищожат :-)) Благодарско за хубавата идея хх

    ReplyDelete
  7. ето кой не е бил тия дни във Фейсбука:)) аз преди 3-4 дена я бях пуснала там, защото пак дойде сезона на тиквите. Надявам се да ви хареса!

    ReplyDelete
  8. Мммм този фейсбук, и аз усетих аромата...като дете майка често правеше този десерт. Видях, че си ми комши и имам въпрос, почти не съм купувала тикви тук...каква би ми препоръчала за тази рецепта?

    ReplyDelete
  9. Здравей Бойче, ето тук писах за тиквите https://www.facebook.com/Tanitaang/photos/a.116152625093980.6730.105123956196847/838553109520591/?type=1&relevant_count=1. Моите фоворити за тази рецепта са Ambercup, Golden Nugget или Kabocha

    ReplyDelete
  10. Страхотна рецепта, но на мен не ми се получи - сместа остана течна. На какво се може да се дължи? Инъче е вкусно :)

    ReplyDelete

Post a Comment